Ogólne warunki

1 Zakres zastosowania

1.1 Niniejsze Ogólne warunki handlowe mają zastosowanie do zawierania treści i realizacji wszystkich umów zawartych pomiędzy MRaP GmbH, FN 412051H, A-3250 Wieselburg, Pulvermühlweg 11 (w skrócie: HelloCash), a stronami trzecimi (klientami). Te warunki obowiązują również w odniesieniu do późniejszych umów, bez konieczności ponownego odwoływania się do nich w poszczególnych przypadkach.

1.2 Odstępstwa od niniejszych warunków są skuteczne tylko wtedy, gdy zostaną uzgodnione pisemnie pomiędzy helloCash a KLIENTEM; zastępują one tylko te warunki, które są sprzeczne z tymi warunkami. Jeśli jedno z postanowień zawartych w niniejszych warunkach będzie nieważne, nie ma to wpływu na ważność pozostałych postanowień zawartych w niniejszych warunkach. Nieważne lub nieskuteczne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem ekonomicznie uzasadnionym i prawomocnym.

1.3 Rejestrując się (Punkt 3) na www.hellocash.at, www.hellocash.de, www.myhellocash.ch, www.hellocash.cz, www.hellocash.fr, www.hellocash.pl, www.bookgoodlook.at, www.bookgoodlook.de, www.bookgoodlook.ch, www.bookgoodlook.cz, www.bookgoodlook.fr, www.bookgoodlook.pl lub jakiejkolwiek innej domenie hellocash lub bookgoodlook KLIENT oświadcza, że przeczytał, zrozumiał i zaakceptował warunki. helloCash zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych warunków. W przypadku zmiany warunków, helloCash powiadomi KLIENTA o zmianie na 14 dni kalendarzowych przed planowaną datą zmiany e-mailem lub komunikatem inApp. Jeśli KLIENT nie wyrazi wyraźnego sprzeciwu wobec zmiany w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania wiadomości, wysyłając wiadomość e-mail na adres info@hellocash.at, zmiana zostanie uznana za zaakceptowaną. W przypadku sprzeciwu KLIENTA w odpowiednim czasie w stosunku do zmiany, obowiązują dotychczasowe warunki. helloCash ma następnie ma wyjątkowe prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym (pkt 4.6).

1.4 rejestrując się (podpunkt 1.3, pkt 3) Klient potwierdza, że prowadzi firmę i korzysta z usług HelloCash na rzecz swojej firmy.

1.5 W przypadku stron internetowych www.hellocash.at, www.hellocash.de, www.myhellocash.ch, www.hellocash.fr, www.hellocash.pl, www.bookgoodlook.at, www.bookgoodlook.de, www.bookgoodlook.ch, www.bookgoodlook.fr, www.bookgoodlook.pl lub innych domen hellocash lub Bookgoodlook istnieje możliwość przekierowania do innych stron internetowych za pośrednictwem linków. W takim przypadku Warunki przekazywane są osob trzecim, z wyłączeniem warunków uzgodnionych z osobą trzecią.

2 Usługi

2.1 helloCash działa w normalnym toku prowadzenia legalnej działalności.

2.1.1 Świadczenie usługi SaaS (Software as a Service).

2.1.2 Pośrednictwo w zawieraniu umów zakupu w zakresie sprzętu kasowego.

2.2 Wszelkie inne niewymienione powyżej usługi będą świadczone przez helloCash wyłącznie jako usługi nadzwyczajne, jeżeli zostały wyraźnie uzgodnione z helloCash na piśmie i tylko dla konkretnej firmy.

2.3 helloCash zapewnia KLIENTOWI wybrane rozwiązanie programowe aktualnej wersji przez Internet na czas trwania umowy (punkt 2.1.1). Obecny zakres funkcjonalny rozwiązania programowego wynika z opisu usługi pod adresem https://hellocash.at/preise. Ze względu na stan techniczny nie jest możliwe zaproponowanie oprogramowania bez błędów. KLIENT jest świadomy, że mogą się pojawić ograniczenia lub awaria oprogramowania, serwera i strony internetowej (punkt 1.3), a utrata danych jest możliwa. helloCash nie jest winien KLIENTOWI gotowości operacyjnej usługi SaaS. helloCash będzie starał się naprawić usterki zgodnie z możliwościami technicznymi.

2.4 Uzasadnione zmiany w funkcjonowaniu oprogramowania, które osobiście dotyczą KLIENTA (punkt 2.3) są wcześniej zatwierdzane przez KLIENTA.

2.5 Przy negocjowaniu umów zakupu w zakresie sprzętu kasowego (punkt 2.1.2) zawierana jest umowa kupna pomiędzy KLIENTEM, a stroną trzecią. Spełnianie zawartej umowy kupna, jak również reklamacji i zwrotów to sprawy rozliczane między KLIENTEM a stroną trzecią. KLIENT musi kierować całą korespondencję bezpośrednio do strony trzeciej. helloCash nie jest zobowiązany do przekazywania lub przetwarzania komunikatów skierowanych do osoby trzeciej, które zostały skierowanene do niego.

3 Rejestracja, obowiązki, kary umowne

3.1 Aby korzystać z usług, wymagana jest rejestracja. Rejestracja jest bezpłatna. Aby zrozumieć funkcjonowanie oprogramowania, KLIENT musi przeczytać instrukcję helloCash. Rejestrując się, KLIENT oświadcza, że przeczytał i zrozumiał cały Podręcznik Cash Book.

3.2 Rejestracja może być dokonywana wyłącznie we własnym imieniu i wyłącznie przez osoby pełnoletnie oraz osoby prawne i spółki cywilne posiadające zdolność prawną (ze wskazaniem przedstawiciela upoważnionego do występowania w charakterze osoby kontaktowej). Dane wymagane podczas rejestracji muszą być kompletne i prawidłowe. KLIENT jest odpowiedzialny za kompletność i dokładność tych informacji.

3.3 Po rejestracji KLIENT otrzyma osobiste konto z osobistym adresem e-mail i hasłem (dane dostępu). KLIENT musi zmienić hasło po pierwszym zalogowaniu. KLIENT może zmienić swoje hasło w dowolnym momencie.

3.4 KLIENT jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy swoich danych dostępowych i niepodawania ich osobom trzecim. Musi podjąć odpowiednie środki ostrożności, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi osób trzecich do danych dostępowych. KLIENT musi również przenieść te zobowiązania na swoich pracowników.

3.5 KLIENT zgadza się skorygować wszelkie wprowadzone zmiany danych osobowych (zmiana adresu, zmiana nazwiska itp.) bez zawinionego opóźnienia. Odpowiada za wprowadzanie i utrzymywanie danych i informacji wymaganych do korzystania z usługi SaaS.

3.6 helloCash ma prawo zażądać od KLIENTA odpowiedniego dowodu jego danych (zezwolenie na prowadzenie działalności, wyciąg z rejestru handlowego itp.). helloCash nie jest zobowiązany do sprawdzania danych podanych przez KLIENTA pod kątem ich poprawności, kompletności lub możliwych naruszeń prawnych. W przypadku podejrzenia niewłaściwego lub nielegalnego użycia danych, helloCash może zablokować lub usunąć konto KLIENTA.

3.7 Zarejestrowane konta klientów nie są zbywalne i mogą być używane osobiście przez upoważnione osoby.

3.8 KLIENT zobowiązuje się nie używać oprogramowania w sposób stanowiący nadużycie oraz w sposób wpływający na dostępność oprogramowania. Musi powstrzymać się od wszelkich działań, które naruszają lub zamierzają naruszać bezpieczeństwo sieci lub systemu; szczególnie przez wirusy lub trojany.

3.9 KLIENT zapłaci helloCash karę umowną w wysokości 50 000,00 EUR, która nie podlega prawu do łagodzenia postępowania sądowego w przypadku naruszenia jakiejkolwiek sytuacji wymienionej w pkt 3.8.

4 Usługa SaaS, cena, okres obowiązywania umowy, blokady

4.1 Zróżnicowane usługi SaaS wraz z ich zakresem funkcji i cenami można sprawdzić pod adresem https://hellocash.pl/ceny. Wszystkie podane opłaty za użytkowanie są kwotami miesięcznymi i nie uwzględniają podatku. Miesięczną opłatę za użytkowanie należy uiścić po raz pierwszy (z góry) pierwszego dnia korzystania z płatnej usługi SaaS. Kolejne terminy opłat za użytkowanie wypadają w dniu kalendarzowym następnych miesięcy, odpowiadającym kalendarzowej dacie pierwszego użycia oprogramowania. Jeżeli ten dzień kalendarzowy nie istnieje, termin płatności miesięcznej opłaty przypada na ostatni dzień danego miesiąca. Płatność jest przetwarzana poprzez Adyen. Oprócz opłaty za użytkowanie, KLIENT jest zobowiązany do uiszczenia uzgodnionych rocznych opłat serwisowych.

4.2 Stosunek umowny ('Subskrypcja') zawierany jest na czas nieokreślony.

4.3 KLIENT może w każdej chwili anulować subskrypcję i usunąć wszystkie dane poprzez zamknięcie swojego konta klienta. Anulowanie przez KLIENTA jest możliwe w każdej chwili, nawet jeśli konto klienta jest zablokowane (punkt 4.6). W przypadku anulowania płatnej usługi SaaS (lub przejścia na model bezpłatny) KLIENT jest zobligowany do uiszczenia kompletnej miesięcznej opłaty za użytkowanie w miesiącu, w którym doszło do anulowania subskrypcji. Zwrot (częściowy) miesięcznej opłaty za użytkowanie lub rocznej opłaty serwisowej jest niemożliwy.

4.4 helloCash może anulować subskrypcję z końcem każdego miesiąca kalendarzowego poprzez wiadomość e-mail przy zachowaniu czterotygodniowego okresu wypowiedzenia. W przypadku zwykłego wypowiedzenia nie następuje (częściowy) zwrot rocznej opłaty serwisowej.

4.5 W przypadku wypowiedzenia KLIENT musi sam zabezpieczyć swoje dane poprzez pobranie ich. Jeżeli klient mimo wszystko korzysta z helloCash celem uzyskania dostępu do danych, wówczas związany z tym nakład pracy musi zostać pokryty opłatą według stawki godzinowej wynoszącej 150,00 EUR netto. Każda część usługi jest rozliczana w jednostkach czasowych wynoszących 15 minut, przy czym opłata naliczona jest za każdą rozpoczętą jednostkę czasową.

4.6 helloCash zablokuje konto klienta, jeżeli KLIENT nie wywiąże się z obowiązku uiszczenia opłaty za użytkowanie lub innych zobowiązań płatniczych. Zablokowanie konta nie jest jednoznaczne z zakończeniem subskrypcji. KLIENT jest zobligowany do uiszczania opłaty za użytkowanie i opłaty za usługę serwisową nawet jeśli konto klienta jest zablokowane aż do czasu zakończenia subskrypcji.

4.7 helloCash i KLIENT mogą anulować subskrypcję ze skutkiem natychmiastowym z ważnego powodu. Ważny powód po stronie helloCash występuje w szczególności, gdy

4.7.1 KLIENT zalega z miesięczną opłatą za użytkowanie lub innymi zobowiązaniami płatniczymi i nie dokonuje płatności pomimo wyznaczenia 14-dniowej karencji pod groźbą rozwiązania umowy,

4.7.2 KLIENT narusza postanowienia niniejszych OWH,

4.7.3 KLIENT sprzeciwia się planowanej zmianie OWH (punkt 1.3).

4.8 Jeżeli płatna usługa SaaS zostanie zakończona ze skutkiem natychmiastowym, KLIENT musi zapłacić pełną miesięczną opłatę za użytkowanie w miesiącu wypowiedzenia. Zwrot (częściowy) miesięcznej opłaty za użytkowanie lub rocznej opłaty serwisowej jest niemożliwy.

4.9 Opłata za użytkowanie (punkt 4.1) jest objęta gwarancją wartości. Do obliczenia gwarantowanej wartości służy Indeks Cen Konsumpcyjnych 2015 opublikowany przez Austriacki Główny Urząd Statystyczny lub indeks, który go zastępuje. Punktem wyjścia do wyliczenia wartości zabezpieczenia jest ogłoszony w październiku 2017 roku numer indeksu. Opłata za użytkowanie rośnie bądź maleje wraz ze zmianą wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych z 2015 roku.

4.10 helloCash powiadomi KLIENTA o zmianie ceny wykraczającej poza zakres ujęty w punkcie 4.9 lub o znacznym ograniczeniu funkcjonalności usługi SaaS co najmniej cztery tygodnie przed planowaną datą zmiany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości w aplikacji. Jeżeli KLIENT nie wyrazi wyraźnego sprzeciwu co do zmiany, uznaje się, że zmiana została zaakceptowana w dniu jej wystąpienia.

4.11 KLIENT może bezpłatnie testować wszystkie modele kas fiskalnych przez 30 dni w trybie testowym (tryb demonstracyjny). W trybie demonstracyjnym wszystkie dokumenty są oznaczone symbolem „DEMO”. Tryb demonstracyjny prezentuje domyślnie funkcjonalności kasy fiskalnej premium. Tryb demonstracyjny służy wyłącznie do celów testowych. Nie można korzystać z trybu demonstracyjnego do celów księgowych ani podatkowych, a paragony nie mogą być przekazywane osobom trzecim. W celu tworzenia odpowiednich paragonów KLIENT musi aktywować tryb rzeczywisty poprzez wybranie modelu kasy fiskalnej.

4.12 KLIENT wyraża zgodę na przesłanie faktury w formatach elektronicznych .doc, .rtf, .pdf oder .xml za pośrednictwem poczty e-mail, jako załącznik do wiadomości e-mail, jako plik do pobrania ze źródła udostępnionemu uprzednio KLIENTOWI. Nie jest wymagana specjalna forma transmisji danych. Jako odbiorca tych danych cyfrowych KLIENT ma obowiązek zapewnić, że mogą być one prawidłowo dostarczone, a warunki techniczne (takie jak programy filtrujące lub zapory sieciowe) są odpowiednio dostosowane. Na wyraźne życzenie KLIENTA faktury mogą być przesyłane także listownie. W takim przypadku pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 7,50 EUR za fakturę.

5 Obsługa klienta, wiadomości

5.1 Zakres obsługi klienta (Wsparcie) zależy od wybranej usługi SaaS (punkt 4.1).

5.2 helloCash postara się odpowiedzieć na pytania w rozsądnym terminie. KLIENT nie ma prawa do odpowiedzi w określonym czasie lub do konkretnego rozwiązania lub odpowiedzi pozytywnej.

5.3 Wszystkie powiadomienia i inne wiadomości muszą być sporządzone pisemnie e-mailem na ostatni znany adres e-mail i są wtedy uważane za skutecznie wysłane.

5.4 KLIENT zgadza się, że helloCash może nagrywać rozmowy telefoniczne w celu zapewnienia jakości. Nagrane połączenia są automatycznie usuwane w ciągu 24 godzin.

6 Prawo autorskie

Treść strony internetowej www.hellocash.at, www.hellocash.de, www.myhellocash.ch, www.hellocash.fr, www.hellocash.pl, www.bookgoodlook.at, www.bookgoodlook.de, www.bookgoodlook.ch, www.bookgoodlook.fr, www.bookgoodlook.pl lub zawartość jakiejkolwiek innej domeny hellocash lub bookgoodlook, oprogramowania i podręcznika helloCash są chronione prawem autorskim. Bez wyraźnej zgody helloCash zawartość dzieł chronionych prawami autorskimi nie może być przetwarzana, powielana ani wykorzystywania w inny sposób chroniony prawami autorskimi (§ 14ff UrhG).

7 Zakaz potrącenia

KLIENT nie może dokonać potrącenia wierzytelności z helloCash - z zastrzeżeniem § 6 (1) (8) KSchG - z roszczeniami wzajemnymi.

8 Gwarancja, odpowiedzialność

8.1 helloCash nie ponosi odpowiedzialności za realizację umów sprzedaży (Podpunkt 2.1.2) ani za szkody spowodowane przez lub przy okazji świadczenia usług. helloCash nie ponosi odpowiedzialności za treść innych stron internetowych dostępnych na www.hellocash.at, www.hellocash.de, www.myhellocash.ch, www.hellocash.fr, www.hellocash.pl, www.bookgoodlook.at, www.bookgoodlook .de, www.bookgoodlook.ch, www.bookgoodlook.fr, www.bookgoodlook.pl lub jakiejkolwiek innej domeny hellocash lub bookgoodlook.

8.2 helloCash nie ponosi odpowiedzialności za błędy (w tym oczywiste błędy lub błędy drukarskie), przerwy (z powodu awarii technicznej, naprawy, aktualizacji lub prac konserwacyjnych na stronie internetowej itp.) lub wprowadzanie w błąd. helloCash nie może zagwarantować dostępu do strony www.hellocash.at, www.hellocash.de, www.myhellocash.ch, www.hellocash.fr, www.hellocash.pl, www.bookgoodlook.at, www.bookgoodlook.de, www. bookgoodlook.ch, www.bookgoodlook.fr, www.bookgoodlook.pl lub jakiejkolwiek innej domeny hellocash lub bookgoodlook ani pełnego funcjonowania czy gotowości operacyjnej wybranej usługi SaaS. W przypadku awarii serwera lub utraty danych - z jakiegokolwiek powodu - helloCash nie ponosi żadnej odpowiedzialności

8.3 helloCash nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieuprawnionego pozyskania danych osobowych KLIENTA przez osoby trzecie lub zablokowania czy usunięcia konta klienta.

8.4 Wyklucza się odpowiedzialność za istotne szkody materialne spowodowane zaniedbaniem.

8.5 Zastąpienie szkód wtórnych i utraconych zysków jest wykluczone. KLIENT musi udowodnić istnienie rażącego niedbalstwa, jego roszczenia o odszkodowanie wygasają w ciągu pięciu miesięcy od wiedzy o szkodzie i stronie szkodliwej, co najmniej w ciągu 5 lat po wykonaniu usługi. Jakakolwiek odpowiedzialność helloCash jest ograniczona do kwoty potrójnej rocznej opłaty netto uzgodnionej za świadczenie usług.

8.6 Wyklucza się prawo do kwestionowania umowy z powodu błędu.

9 Ochrona danych, bezpieczeństwo danych

9.1 Polityka prywatności (https://hellocash.at/datenschutz) jest częścią warunków. KLIENT oświadcza, że przeczytał, zrozumiał i w pełni zaakceptował politykę prywatności, zgadzając się na warunki.

9.2 KLIENT zgadza się na przechowywanie jego danych osobowych przez helloCash. helloCash nie przekaże danych osobowych stronom trzecim bez wyraźnej zgody KLIENTA, jeżeli nie jest to konieczne dla prawnej ochrony KLIENTA, dla spełnienia wymagań prawnych, dla ochrony i ochrony helloCash lub dla technicznego działania modeli kasowych lub usługi SaaS.

9.3 KLIENT akceptuje, że helloCash wykorzystuje jego dane do celów reklamowych, na przykład w odniesieniu do istniejących lub byłych relacji biznesowych (dokument referencyjny), jak również informacje o produktach i usługach, a także specjalne promocje i promocje przez telefon, wysyłanie ofert, ulotek reklamowych i biuletynów (w formie papierowej i elektronicznej). Zgoda ta może zostać w dowolnym momencie odwołana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@hellocash.at.

9.4 ZAMAWIAJĄCY wyraźnie zgadza się, że jego dane mogą zostać przekazane przez helloCash do celów kontroli kredytowej do oficjalnie upoważnionych stowarzyszeń ochrony kredytowej i instytucji kredytowych. Zgoda ta może zostać w dowolnym momencie odwołania za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@hellocash.at

9.5 KLIENT jest zobowiązany do zabezpieczenia własnych danych. Nie ma prawa do przywrócenia swoich danych w przypadku ich utraty. Jeśli helloCash ma wydać dane klienta KLIENTOWI po zakończeniu subskrypcji, KLIENT musi zwrócić wydatki za stawkę godzinową w wysokości 150,00 EUR netto. Fakturowanie za każdą usługę częściową odbywa się w jednostkach po 15 minut, każda rozpoczęta jednostka jest w pełni uwzględniana.

10 Miejsce wykonania, wybór prawa, jurysdykcja

10.1 Miejscem wykonania jest, o ile nie ustalono inaczej na piśmie, siedziba helloCash w A-3250 Wieselburg.

10.2 Do niniejszych Warunków i wszystkich umów, do których mają zastosowanie niniejsze Warunki (w szczególności do zapisów) zastosowanie mają przepisy prawa austriackiego, materialnego. Możliwość zastosowania Konwencji sprzedaży ONZ jest wykluczona. Językiem umowy jest niemiecki.

10.3 W przypadku sporów dotyczących zawarcia umowy i na podstawie umów zawartych między helloCash a KLIENTEM, jurysdykcja austriacka (wyłączna w umowach z przedsiębiorcami) i lokalna jurysdykcja sądu właściwego w siedzibie helloCash zostanie uzgodniona.